Robert Redford er ikke ved døden på grund af et formodet polio-tilbagefald. En tabloidrapport om, at skuespilleren dør, er forkert forkert. Sladder politimand kan afvise historien.



En artikel i National Enquirer hævder, at Redfords nylige møde med pave Frans er et ”ildevarslende tegn”, ifølge en læge, der er citeret i historien. En påstået kilde fortæller publikationen, at Redford “syntes svag og drænet for nylig.” Den tvivlsomme rapport hævder, at skuespilleren lider af post-polio syndrom (PPS). Den 83-årige filmstjerne blev ramt med Polio som barn, og en af ​​de almindelige eftervirkninger af den dødelige sygdom er PPS.

Tabloiden hævder, at '85 procent af alle mennesker, der har haft polio' er berørt af PPS. Udløbet citerer også en læge, der aldrig har behandlet skuespilleren som 'PPS sker for næsten alle, der har haft polio.' Den læge vil måske kontrollere deres fakta. Ifølge National Institute of Neurological Disorders and Stroke (NINDS), tilstanden påvirker 35-40% af poliooverlevende


. NINDS forklarer også, at symptomer inkluderer 'langsomt progressiv muskelsvaghed, træthed (både generaliseret og muskuløs) og et gradvist fald i muskelstørrelsen (muskelatrofi).'

Hvis Redford lider af noget af dette, er han sikker på ikke at vise det. Bred vifte rapporterede tidligere på denne måned (og efter Redfords besøg hos paven), at Redford dukkede for nylig op i en '90-minutters scenesamtale på Marrakech Film Festival, hvor han modtog en æres hyldest.' Han var ikke 'svag' under begivenheden, og han så heller ikke 'drænet ud'. En talsmand for Redford benægter også historien, på trods af hvad outletens anonyme kilde hævder.



Det er også værd at nævne, at dette er en genbrugsfortælling. I februar blev den Forespørger søsterpublikation, Globus , offentliggjorde en falsk rapport, der hævdede næsten nøjagtigt den samme ting. Den historie påstås også Redford havde måneder at leve og det var hans motivation for at gå på pension. Artiklen hævdede, at det var PPS, der dræbte ham. Det kom i hælene på Redford, der annoncerede sin pensionering fra at handle, men som Sladder politimand påpegede, da vi sprang den historie, trækker han kun tilbage fra at handle - ikke instruere og producere.

Sladder politimand bemærkede også, at Redfords tilfælde af polio var mildt sammenlignet med mange tilfælde i 40'erne og 50'erne, før sygdommen blev udryddet i USA med fremkomsten af ​​en vaccine. Redford sagde i et interview med NPR: 'Det var alarmerende, men det var ikke alvorligt nok til at gå meget længere.' Så tabloiderne er forkerte om fakta om PPS og forkert om Redford, der lider af virkningerne af PPS. Magasinets sygelige rapport om, at Redford var ved døden, er grundløs.

Vores dom

Gossip Cop har bestemt, at denne historie er helt falsk.