Dronning Elizabeth II Sidste testamente er lækket til offentligheden, da hun forbereder sig på at træde tilbage som suveræn, ifølge en tabloid i denne uge. Sladder politimand har kigget ind i historien. Her er hvad vi har fundet.



En artikel i den seneste udgave af Ny idé med overskriften 'DROGNINGER VIL UDLÆKKE: Hvem får hvad?' hævder, at familien er 'i krise, da Hendes Majestæt planlægger at træde tilbage.' Så på ægte tabloid-måde kommer det med småt - eller i dette tilfælde resten af ​​historien. Det viser sig at være en temmelig uinteressant historie, der næppe er nyhedsværdig.

årsag til Bob Marleys død

Ingen steder i artiklen nævnes det 'hvem får hvad' i hendes testamente. I stedet er det simpelthen en verdslig historie om dronning Elizabeth og prins Philip, der isolerer sig på Windsor Castle - en kendsgerning, som offentligheden har kendt til i tre måneder. I et forsøg på at narre læsere til at tro, at det er noget vigtigt, citerer tabloiden en såkaldt 'paladsinsider' for at sige 'Vi har ikke annulleret en masse engagementer, men intet går ind i Hendes Majestets dagbog i øjeblikket.'

Derfra er den dumme historie for det meste kendte fakta og vild formodning om hvornår og om dronningen vender tilbage til normale pligter. I en alder af 94 år er dronningen et person med høj risiko, så det er sandsynligt, at hun vil være ude af offentligheden i nogen tid. Det er næppe nyheder.



Artiklens overskrift indebærer, at hun træder tilbage som dronning. Det er hun ikke, og endnu engang er der ingen påstande om, at hun er i historien. Den falske artikel er den værste slags agn-og-switch, hvor selv den øverste overskrift om hendes vilje er en fantasi. Selvom artiklen nævner testamentet, er det fra en helt anden vinkel. Det spørger, hvor viljen holdes. Seriøst, denne artikel er så dum, det tog ingen tid for Sladder politimand at fuldstændigt afskrække det som spild af tid.

komme frem i tingenes lys

Denne særlige tabloid har en frygtelig historie med at bruge denne taktik til at lokke læsere med mærkelige overskrifter og derefter offentliggøre en historie, der ikke engang forsøger at bakke op om den vilde påstand. I marts hævdede bladet, at Prins William og Kate Middleton indtog tronen midt i coronaviruspandemien på dækslet. Som du måske har gættet, var der ingen sandhed i denne overskrift. Det var intet andet end en sammenfatning af de seneste kongelige nyheder, og dronning Elizabeth blev isoleret på Windsor Castle, som Sladder politimand forklaret på det tidspunkt.

I februar hævdede tabloiden på omslaget, at Prins Harry og Meghan Markle blev skilt . Paladset bekræftede det endda ifølge overskriften. Der er ingen skilsmissepapirer, og ligesom dronningens vilje blev intet faktisk ”bekræftet”. I stedet bruger artiklen mange afsnit på at undre sig over, hvad der ville ske, hvis hertugen og hertuginden af ​​Sussex blev skilt. Det er virkelig skammeligt. Sladder politimand vil fortsætte med at kalde tabloid for sin vildledende rapportering.